26.02.15

Nevzdávej to - aneb jak posílit svojí vůli

Chcete pro sebe něco udělat.
Chcete jíst zdravě, chcete si jít si zaběhat, začít cvičit, nesahat po té dobré čokoládě v deset večer anebo cokoliv jiného.
Ale moc vám to nejde.
Kde je chyba? 
Myslím, že jedním nejčastějších příkladů je například to cvičení. 1. ledna si dáte předsevzetí, že na sobě začnete pořádně makat a v létě v plavkách všem vyrazíte dech. Ale za týden už je pro vás cvičení cizí slovo a je přece lepší se flákat doma než si z těch stovky minut vašeho času vzít 15 na nějaký pohyb. A najednou pufff - je léto. A vy litujete, že jste tenkrát přestali a že nemáte žádnou vůli, a že příští rok už to bude jiné. Ale bude?
Kdo ví, to záleží jen na vás. 

Tak, ale pojďme si to celé projít znovu, ale tentokrát trochu jinak. 
Chcete opravdu začít cvičit, protože chcete hezkou postavu, zhubnout, nebo nabrat svaly. Jste plní motivace a energie, a představujete si, jak jste to už dokázali a všichni vás obdivují. No jo, jenže za několik dní/týdnů zjišťujete, že to není tak lehké. 
A teď nastává osudový okamžik - vzdáte se, nebo budete pokračovat? 

Nyní je také čas pro všelijaké výmluvy proč danou věc nedělat. 
Například, že nemáte čas. 
A to si jako vážně nemůžete najít 20 minut denně? 
Kdykoliv - ráno, po škole, večer, během reklam (to máte těch 20 minut zaručených! :D)
Je úplně jedno kdy. Důležité je někdy. A i krátké cvičení je lepší než žádné. Takže se aspoň na krátkých pár minut se odhlašte z facebooku, a uvidíte, kolik času najednou máte. :))

Dalším důvodem ke konci je to, že nevidíte žádné výsledky.
Víte, nezhubnete totiž 5 kilo za týden, ani 5cm na stehnech a ani se vám nevyrýsují sixpacky. 
Tohle je cesta, ne 30ti denní výzva.
A i když výsledky jdou hoodně pomalinku, budou velké. Nic v životě nejde jen tak lehce, a to ani pevný zadek :).
Poznáte i spoustu věcí. Poznáte vaší reakci, když v duchu řeknete: "Já už nemůžu". Ve skutečnosti, když si poprvé řeknete, že nemůžete, zvládnete ještě dvojnásobek toho, to jste udělali do teď. No, přiznám se, že když si řeknu, že už nemůžu, nechci ani pomyslet že bych měla dělat dvojnásobek :D Ale jde to. Taky poznáte, co vás baví. Nenuťte se chodit běhat, když víte, že vás to nebaví a nenaplňuje vás to ničím dobrým. Objevujte nové věci, a zaručeně se najde nějaká, která vás bude bavit. A třeba se to stane i vaším životním stylem. Je to jen na vás! :)

A stejně, ten čas uběhne tak či tak. Představte si sami sebe třeba v červnu. Tak, a buď budete furt na stejném místě jako dnes, anebo úplně někde jinde. Tam, kde jste vždy chtěli být. A slibuji vám, že pak budete děkovat, že jste nepřestali.
Hlavně to neberte jako povinnost. Nic se nestane, když cvičení párkrát vynecháte. Nikdo vám za to nevynadá a ani vy by jste neměli. Berte to jako něco, co vás naplňuje štěstím. A pokud ne, snažte se dělat něco, co bude. To je to nejdůležitější, proto to mnozí lidé přestali dělat. Začali to brát hned jako něco, co dělat musejí, než jako něco, co dělat chtějí.


Doufám, že vám článek aspoň něco dal. Nejsem žádný týpek mluvící v motivačním videu, to opravdu ne :D. Ale sama jsem si tímhle prošla, a musím hrdě říct, že to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí, co jsem kdy udělala. 



...anebo taky možnost :D





4 komentáře:

  1. Skvělý článek, který se mi zrovna moc hodí! :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Super, právě projíždím celý tvůj blog a tento článek se mi líbí nejvíce:) Já osobně musím říct, že nejtežší je prvních 14 dní. Jakmile je máte za sebou, cvičení se většinou stává vaší závislostí a po nezdravém jídle nebývá dobře. To je pro mě uklidňující, ale teď mám období, kdy mě nebaví cvičení a průser no. Musím najít něco, co mě bude 100% bavit, protože já tu WOW letní postavu prostě budu a budu mít <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! To vždy vykouzlí úsměv na tváři :))*
      Držím palce, určitě to dokážeš!

      Vymazat

Děkuju všem za úžasné a milé komentáře❤️