09.04.16

Healthy tips #8

Nádherný den,
můj mozek teď se články trochu stagnuje, a tak jsem se rozhodla místo trápení se nad tématem článku zavalit Vás dalšími zdravými mňaminami!
A pokud nějaký zkusíte, nezapomeňte dát vědět, jak se povedly! :) 

Najdete tady:
  • Chia pudding
  • Kokosový raw koláček
  • Avokádové pesto
  • Ovesná kaše
  • Rychlé mini sušenky
  • Mini pizzy
  • Tipy na oběd



CHIA PUDDING
první, který se mi povedl!

Množství chia semínek je na vás, ale platí, že na 10g chia = 50ml mléka.
Já dávám 30-40g chia semínek, zaliji mlékem (doporučuju čokoládovo-kokosový od Alpro!), pořádně promíchat a dát přes noc do ledničky :) a je to fakt mňamina!






KOKOSOVÝ RAW KOLÁČEK

70g kokosu // 1 banán // lžíce kvalitního kakaa

Všechno rozmixujte a dejte do ledničky aspoň na 1 hodinu (nebo nejlépe přes noc)






AVOKÁDOVÉ PESTO

Tohle skvělé vylepšení těstovin mám od své kamarádky (ahoj Kájo!), a je to fakt luxusníí!

na cca 100g těstovin:
1/2 velkého avokáda (nebo jedno menší) // sušená bazalka // sůl, pepř // hrst baby špenátu // slunečnicová, sezamová... semínka // šťáva z citrónu podle chuti 

Všechno rozmixovat v mixéru a vmíchat do těstovin :)






OVESNÁ KAŠE

Tohle je moje nejčastější a asi i nejoblíbenější snídaně, a i tak tady na ní ještě není recept. Sama nevím, jak se to sakra mohlo stát... ale tak tedy tady je!

Dávám cca 40g jemných ovesných vloček emco. Dám je do hrnce, často přidávám ještě půlku rozmačkaného banánu a chia semínka a zaliji horkou vodou tak, aby se voda nacucla do vloček a bylo jí ještě trochu navíc. Poté přidám ještě trochu mléka a přivedu v varu - přitom promíchávám. Poté ztlumím, promíchávám a nakrájím ovoce. Po chvíli ztlumím ještě trošku, rychle promíchám a přeliju kaši do misky. 
(Celá příprava kaše mi zabere tak 5-7 minut, i když na začátcích mi trvala třeba čtvrt hodiny :D) 

Poté přidám skořici, tunu a půl ovoce, oříšky, oříškové máslo, tvaroh, domácí müsli,... to už je na vás, těch variant je vážně neskutečně hodně :D
Tak snad vám zachutná!








RYCHLÉ MINI SUŠENKY

Příprava těchto drobečků vám zabere asi 5 minut a řeknu vám, jsou naprosto perfektní! Doma vydržely asi půl hodiny :D A je vlastně jen na vás, co si do nich dáte! Napíšu sem svojí kombinace, ale nebojte se experimentovat podle vašich chutí :)

ovesné vločky // vejce // sladidlo (já použila lžíci medu) // rozinky // oříšky // chia semínka // řecký jogurt // kokosové lupínky // skořice // špetka kypřícího prášku 

...chtěla jsem tak přidat ještě kousek hořké čokolády, který jsem si připravila, ale zapomněla na něj... tak jsem ho snědla jen tak :D

Opravdu se nebojte tam hodit všechno, na co máte zrovna chuť. Dejte si tam sušené ovoce, datle, goji,... cokoliv! Všechno lžící promíchejte a prdněte na pečící papír a šup s tím na 20-25 minut do předehřáté trouby na 150°C :)





MINI PIZZY

Těsto: 
50g špaldové mouky // sýr // 2 vejce // trocha soli // kypřící prášek

Směs:
kuřecí maso // rajčata // cuketa // baby špenát // koření // žampióny, sýr,... co máte rádi

Směs orestujte na pánvi, mezitím si připravte těsto na pizzu. Poté orestovanou směs se směsí na těsto smícháme dohromady a dáme do formiček (já použila muffinové, ale ten papír se mi pak pěkně přilepil :D), posypeme kořením na pizzu a dáme do trouby na 180°C na cca 30 minut.
Nějaké pizzy mi zůstaly do dalšího dne, tak jsem na ně přidala ještě plátek sýra a šunku a dala je ještě na chvíli péct... a to byl geniální nápad!




TIPNA OBĚDY

Jelikož sama někdy nevím, co si mám dělat k obědům (a vymýšlení toho mi dává zabrat víc jak matika), našla jsem v mobilu nějaké fotky, a pokud stejně jako já často už fakt nevíte, třeba vás ty jídla nějak inspirují :)


Basmati rýže, brokolice, opečený tofu se sezamovými semínky

Quinoa smíchaná s jáhly, brokolice, cuketa, paprika, kuřecí a avokádo posypané opečeným sezamem #rájrájráj

Celozrnné těstoviny s tuňákem a rajčaty... stará dobrá klasika :D

Perfect pasta. Znáte to? Jsou to zeleninové lowcarb nudle pouze s 24 kcal/100g. Jsou vlastně jen ze zeleniny, vody a vlákniny :D Samotné nemají žádnou chuť, musíte si je ochutit sami. Já si je osmahla na pánvi s kořením a kuřecím, a to bylo výborný. Jediný co je jako fakt velký mínus je cena, protože 1 balení (= 1 pytlík) stojí kolem 70,-


Mějte se kráááásně!

3 komentáře:

  1. Musím říct, že chia puding a tapiokový pudink jsem jednu dobu hodně zbožňovala, až jsem se jich přejedla, takže teď nejím ani jedno :))) Ale zbytek vypadá nádherně! :)
    FitBlanka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tapiokový jsem ještě nezkoušela, ale taky mě teda láká! :D A děkuju moc! :)

      Vymazat
    2. Super mňamky Niki, jo a tapiokové perly už mám doma, tak až udělám, tak napíšu jaké to bylo. Jinak jsem ochutnala kokosovou tapioku s medem a byl to luxus http://www.kalma.cz/produkt/kokosova-tapioka-s-medem/

      Vymazat

Děkuju všem za úžasné a milé komentáře❤️